Comença el curs escolar a Martorelles amb nous mètodes organitzatius i de prevenció
En aquesta aula de l’Escola Les Pruneres de Martorelles hi ha alumnes que, en situacions normals, cursarien 3er de primària o 4t de primària. Els anys anteriors, el centre ja havia barrejat alumnes de diferents cursos per treballar d’una manera diferent, però aquest és el primer any que l’escola deixa de banda la jerarquia habitual i ha creat grups intercicles. D’aquesta manera han pogut mantenir les ràtios de menys de 20 alumnes per aula i, alhora, fer un pas mes per potenciar el seu sistema educatiu per projectes.
Aquest sistema s’aplica a l’escola a partir de 3er de primària. Els més petits, segueixen en els grups convencionals però fent totes les activitats possibles fora de l’aula. A més, el centre no té gairebé passadissos perquè moltes classes donen a l’exterior. Tot plegat ha afavorit a que el primer dia s’hagi desenvolupat sense incidents.
L’escola també ha hagut de crear protocols per als materials que comparteixen els infants; com ara els llibres de lectura. Aquesta és la zona de quarantena on es deixen.