InformatiuMollet del VallèsMunicipisNotícies

El pou de l’Era de Can Querol, de Gallecs, al nivell més baix dels últims cinc anys

En Pol i en Ramon fa deu dies que van mirar el nivell d’aigua del pou de l’Era de Can Querol, a Gallecs. I aquest matí ho tornen a mirar, perquè el que es van trobar fa dies va ser preocupant: al pou ara mateix només hi ha 1.20 metres de profunditat d’aigua, el nivell més baix des del 2017, any que el pou es va quedar sec. Els resultats d’avui, però, es podrien catalogar com a positius: en deu dies, el nivell de l’aigua és el mateix que el de fa una setmana. Malgrat això, la situació és preocupant, ja que d’aquest pou depenen 12 famílies i des del 2017 l’aigua del pou ha baixat un 50%. De moment, cap dels pous de la zona s’ha assecat, però si la situació no canvia, és probable que no trigui a assecar-se algun.

TOTAL Pol Ansó – veí Gallecs

Després de quedar-se sense aigua al pou l’any 2017, i haver-se d’abastir amb cubes, ara els veïns de Can Querol tenen un pla B, un altre pou proper amb més aigua, i del que poden fer un transvasament en cas que aquest es quedés sense. Una solució, però, que és només per sortir del pas, ja que treuen aigua d’un pou, per omplir-ne un altre.

D’aquí a 10 dies tornaran a mesurar en nivell d’aigua del pou de Can Querol, i estaran alerta per si s’asseca algun dels pous del voltant. De moment, tenen aigua per abastir-se les 12 famílies, però si les pluges no arriben, i la tardor és tan seca com es preveu, no descarten que es pugui repetir la situació viscuda el 2017, quan el pou va assecar-se.