El vehicle del futur: elèctric i autònom

20 cotxes exactament iguals, 100% elèctrics i preparats per donar espectacle en una nova modalitat al campionat del món de Rally Cross. El FIA RX2e és un cotxe lleuger i amb tracció total que l’ha dissenyat l’empresa montmelonina QEV Technologies conjuntament amb la firma sueca de Rally Cross Olsbergs MSE. La bateria està situada al costat del pilot per garantir una bona distribució del pes. Des de l’interior de la cabina els competidors poden ajustar manualment alguns paràmetres que seran els que marcaran la diferència durant la cursa.

QEV Technologies ha estat l’encarregada de dissenyar, produir i operar els cotxes d’aquesta nova modalitat de Rally Cross. Un repte en el qual han treballat prop de 40 persones de diferents àrees.

La primera temporada de RX2e començarà el segon cap de setmana de juny i en poc més d’un mes es farà el primer test oficial. Això vol dir que en tres setmanes aquests cotxes estaran preparats per electrificar el Rally Cross. Però aquest no és l’únic projecte que està desenvolupant actualment QEV Tecnologies. Mentre part de l’equip prepara aquest nou cotxe de competició, a un altre box estan treballant en un vehicle superesportiu, de luxe, i 100% elèctric. La coneguda marca Hispano Suiza ha encarregat a QEV Tecnologies la producció completa del seu nou cotxe amb el qual han fet renéixer la marca: el Carmen i el Carmen Boulonge.

Aquest cotxe es fa tot a les instal·lacions de QEV Technologies, fins i tot, les teles que cobreixen els seients i altres elements. El resultat és aquest: un cotxe només a l’abast d’uns quants a tot el món. Per això només es produiran 19 unitats. Però per arribar fins aquí hi ha hagut molta feina a la primera planta, a les oficines d’enginyeria tècnica de QEV. Aquí treballen entre 15 i 20 enginyers que tenen capacitat per desenvolupar fins a 5 projectes alhora.

A les instal·lacions de QEV Technologies tenen capacitat per produir pràcticament tot ells, amb l’objectiu d’implementar la millor tecnologia en vehicles 100% elèctrics, la tecnologia del futur.

Però si parlem de futur, és inevitables que ens preguntem si els cotxes conduiran sols. La resposta és afirmativa. Aquest és un dels camps d’investigació del Centre de Visió per Computador de la Universitat Autònoma de Barcelona. Està previst que el 2030 el vehicle autònom sigui una realitat quotidiana. Però, és factible en només 9 anys?

Perquè els cotxes siguin autònoms cal que primer interpretin correctament què hi ha al seu entorn. I aquí és on se centra la investigació del centre de visió per computador. Han creat el sistema CARLA, que permet fer simulacions de situacions que poden ser reals de manera virtual. D’aquesta manera poden ensenyar al cotxe amb milers de situacions en les quals ha de prendre decisions.

En aquest cas es pot afirmar que els videojocs han facilitat la feina a la seva investigació, ja que han creat una ciutat virtual on el cotxe ha de prendre decisions i conduir bé. De fet, amb aquest simulador pots competir contra ell.

Amb aquesta recerca obtenen molta informació que és vital compartir amb les grans marques perquè en un futur tot i això sigui una realitat.

Està previst que en uns anys els cotxes siguin cada cop més autònoms. Caldrà veure, però, l’acceptació que tenen per part de la societat i que es faci una legislació concreta en aquest àmbit.

 

Programa: 

Visions: Motor

 

Reportatges relacionats:

Vehicle autònom i Smart Cities

Història de la moto: Museu Isern

 

 

Escriu el teu correu correu electrònic i fes clic a "envia" per rebre les notícies del Baix Vallès al teu mail