15 de març de 2026
Baix VallèsMartorellesMollet del VallèsMunicipisVallromanes

Reaccions d’alcaldes baixvallesans davant el referèndum de l’1 d’octubre

Els serveis jurídics de l’ajuntament de Mollet consideren que cedir els espais municipals pel referèndum de l’1 d’Octubre seria il·legal. El consistori ha rebut avui una notificació del Tribunal Constitucional suspenent la consulta i prohibint als ajuntaments que hi participin. L’alcalde Josep Monràs ha assegurat que el consistori defensarà els funcionaris i que no farà res que atempti contra la llei.

L’alcalde també ha recordat que la Generalitat podria utilitzar els instituts de la ciutat per fer aquest referèndum si ho considera oportú. Ja que el govern català té la titularitat d’aquests equipaments.

D’altra banda i tot i l’amenaça del Tribunal Constitucional, els ajuntaments del Baix Vallès on governa Esquerra Republicana, Martorelles i Vallromanes, segueixen endavant amb la cessió dels equipaments pel referèndum. Els alcaldes dels dos municipis també es mostren confiats que l’1 d’Octubre els baixvallesans podran votar.