Un llibre per conèixer els orígens dels castellers
Dels inicis del món casteller no hi ha documentació i per això l’elaboració d’aquest llibre ha necessitat tres anys de treball. “Els orígens del fet casteller. Del Ball de Valencians als xiquets de Valls” del segle XVIII (divuit) al 1849. Es tracta d’un llibre acadèmic que l’origen el té en una tesi doctoral a l’entorn dels Xiquets de Valls durant el franquisme. Per això ara s’ha volgut donar a conèixer l’estudi amb tota la història de la colla dels xiquets durant els 200 anys de trajecoria
En el llibre hi podem trobar curiositats com qui va ser el primer anxeta documentat de l’història dels xiquets de Valls.
El projecte contempla fer un altre llibre. Aquest giraria a l’entorn del món casteller durant la segona meitat del segle XIX. En total es volen fer cinc volums sobre la història dels Xiquets de Valls.
Subscriu-te al nostre butlletí!
[mailpoet_form id=”1″]
