22 de març de 2026
Mollet del VallèsMunicipisNotícies

Tast de pans fets amb blats ecològics de Gallecs al Fira’t de l’Espelta

Mig miler de persones s’han apropat a Gallecs per conèixer de ben aprop els blats antics que es produeixen al Baix Vallès, en especial l’espelta. I és que l’espai d’Interès Natural ha organitzat la dotzena edició de la Fira dedicada a aquest cereal.

En les 210 hectàrees de conreu ecològic que hi ha a l’espai rural Gallecs, actualment s’hi cultiven 8 varietats de blat. Donar a conèixer les seves propietats alimentàries i els productes que en poden derivar és un dels objectius del Consorci, que ho fa a través d’esdeveniments com la Fira de l’Espelta. Aquesta ja és la dotzena edició.

Al molí de Can Jornet s’hi elaboren farines de diferents tipus com és la Florenci Aurora, el Sègol i l’Espelta. Aquesta última és la més fàcil de digerir, especialment per a les persones que presenten intolerància al blat. En un dels tallers de la fira a Gallecs han après a elaborar fins a tres tipus de pa ecològic.

Enguany el Consorci de Gallecs ha recuperat el blat de Montjuïc, el més antic del territori. Es presentarà en la pròxima edició de la fira, quan ja se n’haurà conreat la quantitat suficient per posar-lo a la venta.

 

Subscriu-te al nostre butlletí!

[mailpoet_form id=”1″]