25 de març de 2026
Mollet del VallèsMunicipisNotícies

Recerca sobre una dona exiliada

La historiadora Maria Àngels Suàrez està fent una recerca històrica sobre l’exili de persones molletanes. Concretament, està estudiant la vida de Nati Simarro, que amb onze anys i acompanyada de la seva germana van marxar de Mollet cap a França. Va ser el 25 de gener de 1939, el dia del segon bombardeig a Mollet. Aquest exili les va portar als camps d’Argelés. Les seves vivències i testimoni ha servit a la Maria Àngels Suárez per elaborar aquest reportatge que veurà la llum en format d’article en el proper número del Notes.

La Nati Simarro té 92 anys i és molletana. Amb onze va marxa amb la seva germana a exiliar-se a França. Va estar dues vegades al camp francès d’Argeles i una altra a Brahms.

Recorda que en el camp de Brahms hi havia una escola i un taller de costura

Encara recorda la seva tornada a Mollet, el 14 de juny 1942, quan tenia 14 anys. Després va viure la dificultat de la postguerra.

Subscriu-te al nostre butlletí!
[mailpoet_form id=”1″]