L’atur a la comarca creix en més d’un miler de persones, 275 de les quals són de Mollet
Com ja s’anunciava, la crisi econòmica provocada per la pandèmia del coronavirus ja està tenint grans conseqüències en la destrucció de llocs de treball al territori. Segons les dades del mes de març, 275 molletans han perdut la feina durant el darrer mes.
Mollet es converteix així en el municipi del Vallès Oriental on més ha augmentat l’atur. A la comarca aquesta xifra augmentat en un miler de persones. El nombre de desocupats també creix a Montornès i Montmeló. En aquest cas l’atur s’ha incrementat en 26 persones a tots dos municipis. A Martorelles l’augment ha estat de 9 persones.
Aquestes dades però encara no reflecteixen l’afectació total de LA Covid 19 al Baix Vallès, ja que s’ha de tenir en compte que no contemplen els treballadors que, de moment, s’han vist afectats per un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació, ERTO, i que afecten moltes empreses a causa del confinament. Recordem que al Vallès Oriental, ja s’havien iniciat els tràmits d’una quarantena d’ERTOS que repercutirien a unes 4.000 persones.
També s’ha de tenir en compte que l’estat d’alarma, que s’allargarà fins a l’11 d’abril, farà que els hotels de la zona es mantinguin tancats durant la Setmana Santa i que, de moment, no se celebrin grans esdeveniments al Vallès com la Formula 1.

