27 de març de 2026
Baix VallèsInformatiuMunicipisNotícies

El gran compromís social i solidari de Sergi Mingote

Mingote va ser l’impulsor de l’ONAT Foundation i els Premis Inclusius de l’Esport Català

Un del seus darrers projectes que va engegar Mingote va ser el d’ONAT Foundation. Al 2019 inaugurava la seva seu a Parets. Va crear ONAT amb un objectiu molt clar: promoure i donar visibilitat a l’esport inclusiu. A través d’aquesta fundació ha donat suport a molts projectes esportius amb persones que tenen algun tipus de discapacitat. Però va voler anar més enllà, i des d’ONAT va impulsar els Premis Inclusius de l’Esport Català, dels que ja s’han celebrat dues edicions. Una fundació que sens dubte posava de manifest la importància que tenia per Mingote l’esport accessible per tothom, sense que la discapacitat fos un impediment per la pràctica esportiva.

Sergi Mingote i APINDEP

L’àliga és un dels símbols que compartien els usuaris d’APINDEP amb Sergi Mingote. La cooperativa de Santa Eulàlia ha estat molt vinculada als projectes de l’alpinista paretà. De fet, en aquesta olivera Mingote va muntar un camp base improvisat abans de marxar. Tant per als usuaris com per als monitors de l’entitat, la figura de Sergi Mingote ha estat molt important.

Un dels moments més destacats de la cooperació entre Mingote i APINDEP és el trecking que van fer els usuaris amb l’alpinista fins al mirador de l’Everest. Va ser en una de les expedicions del projecte 3x2x8.000. El grup va fer jornades de més de 10 hores de camí i va pujar fins als 3.880 metres d’altitud.

Una altra de les experiències que Mingote va compartir amb els usuaris d’APINDEP és la travessa de l’estret de Gibraltar. Una empresa en que també hi va participar Miguel Luque.

A banda d’APINDEP, Sergi Mingote també va treballar conjuntament amb altres associacions solidàries. El seu objectiu era promocionar la imatge d’aquestes entitats a través de l’esport.

La lluita de Mingote

La lluita contra el càncer infantil ha estat una constant en la vida de Sergi Mingote. Tant, que l’ha portat a ser l’ambaixador de la Lluita d’Arnau. Des que va conèixer el seu cas concret, Mingote es va volcar en la investigació contra el càncer infantil, i va fer molts reptes solidaris per recaptar fons i donar visibilitat als nens i nenes que pateixen histiocitosi. D’aquests reptes i implicació va néixer la Lluita Team, que ha acompanyat a Mingote en les seves aventures.

Aquesta solidaritat no podia faltar a les seves expedicions. El seu projecte de rècord no ha oblidat la importància de donar visibilitat a projectes solidaris i inclusius. Per això diferents entitats van ser protagonistes dels seus ascensos, com BeArtsy, un projecte d’educació sexual pels nens i nenes del Nepal, a l’associació Rodamunt, que treballa per acostar la muntanya a persones amb mobilitat reduïda.

Una col·laboració que va més enllà de donar visibilitat a aquests projectes, també ha intentat implicar a les entitats en aquests projectes. Per exemple, l’associació catalana del Síndrome de Williams, amb la col·laboració de l’Escola de Música Maria Grever, ha posat la banda sonora del seu documental ’72 dies al limit’. Una experiència única i diferent pels nois i noies amb Síndrome de Williams.

Els conceptes d’inclusió i solidaritat sempre han estat molt vinculats a Sergi Mingote.