Els grans reptes esportius de Mingote
El Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat era com una de les cases de Sergi Mingote, així mateix ho reconeixia ell. L’alpinista anava a les instal·lacions sovint per fer-se proves i passar controls, sobretot abans i després de les seves expedicions. L’ajuda dels professionals del CAR era una peça clau en els projectes de Mingote, però també ell ajudava molt en estudis de recerca sobre l’alt rendiment.
A banda dels estudis sobre el rendiment en alçada també buscava facilitar la comoditat dels alpinistes en les expedicions, com per exemple en el tipus d’alimentació.
Sergi Mingote va col·laborar molts anys amb el CAR i fins i tot al novembre del 2019 va passar a formar part del passadís d’honor del Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat. Es va col·locar una fotografia seva, justament al costat de l’atleta de muntanya Núria Picas.
Sergi Mingote també va ser el primer ambaixador de la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona. A través del seu projecte 14×1.000, el paretà volia donar a conèixer la candidatura catalana per acollir els jocs d’hivern de 2030. Finalment, la pandèmia va obligar Mingote a aturar la iniciativa però ell va continuar com ambaixador a través de la Ruta Olímpica, que el va fer recórrer més de 7.000 quilòmetres per 10 països d’arreu d’Europa. La ruta, a més, passava pels Pirineus catalans i aragonesos, ubicació on se celebrarien els jocs d’hivern del 2030.

