15 de març de 2026
Baix VallèsInformatiuMunicipisNotícies

Els CAPs del Baix Vallès registren un augment de casos de bronquiolitis

Actualment, 7 de cada 10 visites de pediatria que es fan als CAPs del territori són per tractar virus respiratoris. I d’entre aquests virus, destaca el VSR; el virus que provoca la bronquiolitis. Es tracta d’una inflamació dels bronquíols, la part més petita de les vies aèries que afecta, principalment als menors de 3 anys.

Els metges de l’equip de pediatria del CAP de Plana Lledó de Mollet estan repassant els consells per tractar la bronquiolitis. Una de les malalties amb més presència aquests dies entre els menors de 3 anys. El principal problema que presenta aquesta patologia és que a hores d’ara no hi ha cap medicament aconsellat per fer el tractament. Només hi ha un però només s’aconsella en el cas dels nadons prematurs.

Segons els pediatres, enguany, la bronquiolitis està molt present a causa de la falta d’immunitat dels infants provocada per l’ús de mascaretes d’aquests darrers 2 anys. Tot i això, els professionals recorden que la higiene de mans és clau per prevenir aquest virus. També recomanen evitar l’exposició dels infants al fum del tabac i no apropar els nens a familiars o amics que estiguin malalts; encara que sigui només un refredat.

La bronquiolitis afecta principalment a infants menors de 2 anys, però darrerament també s’estan detectant casos a nens de 2 a 3 anys.