28 de març de 2026
CRAWLLInformatiuMontornès del VallèsMunicipisNotícies

Montornès se suma a la commemoració en memòria de les víctimes de l’Holocaust

El novembre de 2005 l’Assemblea General de l’ONU va designar el 27 de gener Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust i de Prevenció de Crims contra la Humanitat. Data que coincideix amb l’alliberament del camp d’extermini d’Auschwitz. Montornès avui s’ha sumat a aquesta commemoració.

Amb aquesta ofrena floral a les tres plaques Stolpersteine i al monument Memòria Històrica de plaça de la República, l’Ajuntament de Montornès ha commemorat el Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust i de Prevenció de Crims contra la Humanitat.

A més, arran del conveni signat el 2022 amb l’entitat Amical de Mauthausen i la Xarxa Mai Més, l’ajuntament de Montornès impulsarà un projecte de formació i sensibilització als instituts de secundària del municipi.

Després del manifest i del minut de silenci per recordar les víctimes del nazisme, defensar els drets humans i prevenir el feixisme, l’acta ha finalitzat amb aquest passatge musical a càrrec d’un alumne de l’escola municipal de música.