29 de març de 2026
InformatiuMontmelóMunicipisNotícies

QEV Technologies, de Montmeló, comença des d’aquest dilluns la reindustrialització de Nissan

El procés de reindustrialització de Nissan ha viscut avui un dia clau: la montmelonina QEV Technologies, Btech i el seu soci Goodman, han signat la ratificació del contracte i han rebut les claus dels terrenys de Zona Franca a Barcelona. Des d’aquest moment el projecte conjunt de QEV i Btech, el D-Hub, és ja una realitat molt propera.

La intenció del D-Hub és que la producció a la Zona Franca es pugui iniciar a principis de l’any que ve, i preveuen arribar a les 60.000 unitats produïdes abans del 2026. Recordem que el projecte contempla dos projectes puntals: la producció d’una flota de vehicles 100% elèctrics ZEROID, que és la marca comercial de QEV Technologies, i el rellançament de la marca EBRO. Dos projectes que els ha de permetre recol·locar l’antiga plantilla de Nissan. Primer, però, centraran els treballs per condicionar de nou la planta de l’antiga Nissan.

Aquesta foto de família simbolitza el punt final a tres anys de feina, amb prop de 30 reunions, per trobar un projecte per reindustrialitzar Nissan. Des d’avui mateix, la montmelonina QEV Technologies i BTEch, que han format el consorci D-HUB i Goodman, tenen ja les claus dels terrenys de l’anitga fàbrica de Nissan. Per endavant tenen ara uns mesos per reacondicionar la fàbrica, que acollirà la producció de les marques ZEROID, vehicles 100% elèctrics, i EBRO. D-Hub i sindicats han acordat crear una mesa de treball per accelerar la contractació del màxim d’extreballadors de Nissan durant aquest any i l’any vinent.

Està previst que durant els tres primers anys d’activitat es faci una inversió de 300 milions d’euros. La intenció és arribar a produir 60.000 unitats abans del 2026. D’aquesta manera els terrenys de la Zona Franca que acollien la fàbrica de nissan es convertiran en una referència del vehicle elèctric, amb el nom Hub Factory.

QEV Technologies centralitzarà la producció de models de zero emissions a l’Hub Factory. Les instal·lacions de Montmeló les mantindran, on continuaran tenint les oficines centrals i algunes línies de desenvolupament i producció.