Els resultats de les eleccions municipals al Baix Vallès
RESULTATS ELECCIONS MUNICIPALS A MOLLET

Les eleccions municipals 2023 deixen aquest panorama a la ciutat de Mollet:
La força més votada ha sigut el Partit Socialista amb un 42’9% dels vots, i la segona força continuarà sent Ara Mollet Esquerra Republicana – Esquerra Unida i Alternativa amb un 18’7% dels vots.
Com a tercera força, es quedaria Mollet en Comú Podem, que s’ha quedat amb un 12,4 % dels vots. Pel que fa a la part baixa de totes les formacions que han obtingut representació a l’Ajuntament de Mollet, trobem al PP amb un 6’8%, Vox amb un 6’6% i Junts per Catalunya a Mollet, que finalment ha obtingut representació amb un 5’1% dels vots.
Traduït en nombre de regidors, el PSC es quedaria amb 12, només a 1 de la majoria absoluta. Les forces més properes perden 1 dels representants que tenien en les darreres eleccions, és a dir, ERC-EUiA, es quedaria amb 5, un menys que l’any passat, igual que En Comú Podem que es quedaria finalment amb 3.
El Partit Popular aconseguiria 2 regidors i Vox entra amb força al consistori aconseguint 2 representants. Junts per Catalunya Mollet també tindrà per primera vegada 1 regidor dins del consistori.
RESULTATS ELECCIONS MUNICIPALS A MONTORNÈS

Pel que fa a Montornès, el gràfic quedaria de la següent manera després de l’escrutini total:
La força més votada va ser Montornès en Comú amb un 31’1% dels vots, mentre que la segona força més votada, el PSC, obtindria el 22’1% del total dels vots.
La tercera força seria FEM Montornès, que es va quedar amb un 14’9%. El PP, com a quarta força, també ha aconseguit un 13’2% i ERC es queda finalment amb un 8’4% dels vots escrutats.
Pel que fa a nombre de regidors, el partit de José Montero es quedaria a 2 de la majoria absoluta amb 7 representants, perdent 1 respecte a l’últim mandat. El Partit d’Eva Diaz, es manté amb els 4 representats que ja va obtenir a les darreres eleccions i FEM Montornès entra amb força al consistori aconseguint 3 representats.
El Partit Popular també dobla la seva representació obtenint 2 representants amb Miguel Alvarado i ERC Montornès tindrà nomès un representant a l’Ajuntament.
Montornès per la República i Ciutadans han perdut la representació que tenien al consistori respecte a les passades eleccions.
RESULTATS ELECCIONS MUNICIPALS A MONTMELÓ

Al municipi de Montmeló, el repartiment dels vots ha quedat de la següent manera:
El 45’3% dels vots emesos han anat cap al PSC de Pere Rodríguez i la segona força continuarà sent Canviem Montmeló, que s’ha emportat el 23% dels vots. En tercer lloc, quedaria el partit de FEM Montmeló amb un 13’5% i, finalment, Junts per Montmeló es queda amb un 11’7%.
La conversió a regidors quedaria així: Pere Rodríguez obté la majoria absoluta en passar de 6 a 7 regidors. Canviem perd força, passant de 4 a 3 representants i Fem Montmeló continuarà amb els 2 regidors que ja tenia a les passades eleccions. En aquest cas, Junts per Montmeló entra al consistori amb un representant.
RESULTATS ELECCIONS MUNICIPALS A MARTORELLES

Finalment, Martorelles va obtenir els següents resultats:
Esquerra Republicana torna a guanyar amb el 41’6% dels vots i la segona força més votada ha sigut el PSC amb un 23’9%. En tercer lloc, es quedaria Martorelles En Comú, de Mónica Utrilla, amb un 20% i finalment Junts ha aconseguit un 11’8% dels vots.
Marc Candela tindria 5 representants, dos menys que l’any passat. En canvi, el PSC n’ha obtingut 3, un mes de l’any passat. Martorelles en Comú també guanya 1 regidor i aconseguiria en aquestes eleccions 2 i Junts per Martorelles entraria al consistori amb 1 regidor.

