15 de març de 2026
Baix VallèsInformatiuMunicipisNotícies

Salut pretén immunitzar els lactants de 0 a 6 mesos contra el virus respiratori sincicial

 

Els nadons del Vallès Oriental, a partir d’aquest dimecres, han pogut rebre una punxada per prevenir la bronquiolitis. Salut ha començat així, per primera vegada, una campanya per immunitzar nadons fins als 6 mesos contra el virus respiratori sincicial, el virus que provoca la bronquiolitis i que és una de les principals causes d’ingrés hospitalari en menors de 5 anys.

Aquests dies, les famílies amb nadons nascuts entre abril i setembre d’aquest any rebran un SMS que els permetrà demanar cita al CAP per rebre la punxada. En el cas dels infants que neixin a partir d’aquest octubre i el març de 2024, la rebran al mateix centre hospitalari. De moment, els CAPS i hospitals del Vallès Oriental han rebut 1152 dosis que tenen un afecta immediat després de ser subministrades.

L’any passat, a Catalunya, el virus va provocar 7.523 bronquiolitis en menors d’un any, més d’un miler dels quals van haver de ser hospitalitzats.