25 de març de 2026
InformatiuMollet del VallèsMunicipisNotícies

Creu Roja Mollet-Baix Vallès ha donat servei a prop de 2.000 beneficiaris durant aquest any

 

Amb el pas del temps, la pobresa ha evolucionat, s’ha transformat. Fa uns anys, sempre eren els mateixos usuaris (gent gran i migrants) però ara, la diversitat de perfils que es troben en el món de la pobresa és molt més ampli.

La situació actual, no ha millorat. Aquest 2023 el nombre de persones que han sol·licitat ajudes s’ha estabilitzat, però no es descarta que de cara al 2024 aquesta xifra creixi. De fet, la Creu Roja Mollet-Baix Vallès ha donat servei a prop de 2.000 beneficiaris, una dada que inclou, tant les persones que sol·liciten aquesta ajuda, com els seus familiars.

Des d’aquest centre es combat la pobresa des de diferents àmbits, és a dir, es treballa per satisfer necessitats bàsiques per tal que els usuaris tinguin una vida digna. Per això, es fa entrega de vestuari, aliments o material escolar, entre d’altres.

Des de Creu Roja, atenen famílies que estaven en una situació normalitzada, però que per circumstàncies de la vida, han caigut en la pobresa. Entre elles, hi ha persones tant autòctones com migrants que venen aquí per formar-se i intentar sortir així de la seva situació.

Dos dels temes que preocupen cada vegada més als voluntaris de Creu Roja són la pobresa energètica i els problemes de salut mental. Per això, l’assessorament i l’acompanyament d’aquestes persones en situació de vulnerabilitat és una tasca vital en la qual centren gran part dels seus esforços.