El Banc d’Aliments fa una crida a la població per participar en el Gran Recapte d’enguany
El Gran Recapte d’aquest any es farà el 24 i 25 de novembre, és a dir, el divendres i dissabte de la setmana vinent. A la comarca, ja hi ha inscrites 400 persones per fer de voluntaris. Això sí, encara s’està lluny de l’ideal, que serien un miler de persones. Per això es fa una crida a què s’inscriguin voluntaris per una edició que es preveu molt important.
El Gran Recapte d’enguany es presenta amb dificultats perquè els fons, que fins ara rebia el Banc d’Aliments des de la Unió Europea, deixaran d’abonar-se a partir del gener de l’any vinent. Serà necessari, per tant, un recapte bo, expliquen des del Xiprer, entitat que hi participa activament en la recollida, per fer front al trimestre de l’any vinent. Aquesta ajuda europea suposava fins ara entre el 50 i el 60% de la cistella bàsica. Per això, aquesta campanya de recollida d’aliments és tan crucial, i es necessita la participació dels voluntaris. Malgrat tot, a una setmana i escaig de la campanya, encara falten efectius.
Al Vallès Oriental hi haurà 80 punts de recollida física, entre grans superfícies i petit comerç. Aquest últim tipus d’establiment encara participa en aquesta recollida, però cada cop amb més dificultat. A banda, algunes petites entitats com les parròquies, acabaran desapareixent per aquesta 15a edició, després de la falta de l’ajuda europea. Aquest any, en especial, es fa una crida per donar alguns productes concrets, com és l’oli.
Fins al 30 de novembre es podrà continuar fent donacions econòmiques a través de la web del Gran recapte o al número de Bizum 33-59-6.

