31 de març de 2026
EsportsMontmelóMunicipisNotícies

El Circuit registra la segona millor xifra d’espectadors dels últims 10 anys

 

El Circuit de Montmeló ha viscut una de les seves millors temporades de la darrera dècada, tant pel que fa a ocupació de la pista com per l’assistència. Dels 365 dies de l’any, el Circuit ha obert les seves portes en 332 d’ells, el que suposa un 91% d’ocupació.

Si desglossem les activitats, durant 219 dies s’ha llogat la instal·lació; en 113 dies hi ha hagut curses; i dels 33 dies en què no s’ha registrat activitat, 28 s’han invertit a fer obres i manteniment, i només en 5 no hi ha hagut moviment.

D’altra banda, s’ha registrat la segona millor xifra d’assistència de l’última dècada: 605.634 persones han passat pel Circuit, una xifra que en els últims 10 anys només la supera l’any 2013 amb 619.000 espectadors. De tots els esdeveniments, la Fórmula 1 ha tornat a ser el més majoritari. Entre els quatre dies va congregar 284.000 persones. Per darrere de la Fórmula 1 segueix el Gran Premi de MotoGP, amb 152.000 assistents en tres dies. En tercer lloc, la prova de Superbikes va reunir 32.000 persones en tres dies.

De cara al 2024, el Circuit ja ha fet públic el calendari esportiu, que acollirà 16 proves de març a desembre. De les principals, la més matinera serà Superbikes, del 22 al 24 de març. La segona, la MotoGP, del 24 al 26 de maig. La Fórmula 1, serà del 21 al 23 de juny.

Aquesta temporada l’equipament baixvallesà incorporà una novetat, les GT Winter Series. Es tracta d’un certamen que ja havia fet parada al Circuit en ocasions anteriors però a porta tancada. Aquest cop es farà el 9 i 10 de març, i serà la prova que obrirà el calendari esportiu.