28 de març de 2026
InformatiuMontornès del VallèsMunicipisNotícies

La Fira d’Economia Social i Solidària de Montornès remarca la importància de la gestió directa de l’aigua

 

Aquest matí han començat els actes de la 7a edició de la Fira d’Economia Social i Solidària de Montornès. Unes jornades que aquest any han centrat en l’aigua, des d’una perspectiva molt àmplia. Un tema que han triat per posar en relleu que fa 10 anys que l’Ajuntament de Montornès va recuperar la gestió directa d’aquest servei.

El 55% dels municipis de Catalunya tenen una gestió directa del servei de l’aigua. En el cas dels dos Vallesos, l’Oriental i l’Occidental, aquesta xifra és molt menor: només el 21% dels municipis gestiona directament el servei. Montmeló o Montornès són dos exemples de gestió directa, i els seus models han estat alguns dels que s’han explicat en aquesta primera jornada de la Fira. Una sessió adreçada a professionals de les administracions i que vol mostrar com funciona la gestió pública de l’aigua.

Per fer-ho, s’han fet dues taules rodones amb diferents ponents. La primera part s’ha centrat a explicar diferents serveis d’abastament d’aigua, i la segona part ha posat el focus en la sequera i en quines mesures es poden prendre en aquest àmbit. Dos temes que estan molt relacionats entre si.

Dins del marc de la fira d’economia social i solidària, Vallès Visió emetrà aquest divendres un programa especial centrat en la gestió sostenible de l’aigua al territori. Serà a les 20:30h.