30 de març de 2026
InformatiuMontmelóMunicipisNotícies

Som Energia impulsa el primer projecte d’autoconsum compartit a Parets i Montmeló

 

La companyia elèctrica Som Energia ha engegat diversos projectes d’instal·lació de plaques solars que permeten fer autoconsum compartit a les zones on s’instal·len. Una de les pròximes instal·lacions es farà a Parets i està previst que s’hi puguin adherir uns 500 habitatges o empreses de la zona de Parets i Montmeló.

A la coberta de la nau de l’Hipervallès de Parets es faran 4 instal·lacions de 100 quilowatts, cosa que suposa més de 1000 plaques solars. La companyia Som Energia es fa càrrec de la instal·lació i del manteniment. L’energia generada es reparteix entre les persones i entitats adherides al projecte. Per participar, cal tenir un contracte amb Som Energia i estar dins d’un radi de 2 km de la instal·lació.

La instal·lació està prevista per aquesta primera meitat de 2025. Un cop les plaques estiguin instal·lades quedarà pendent la tramitació amb l’empresa distribuïdora. Si tot funciona segons el previst, el servei podria estar disponible a finals d’aquest any.