23 de març de 2026
InformatiuMontmelóMunicipisNotícies

Com hem de seure correctament per respectar el sòl pelvià?

 

Al llarg de la vida, les persones passem moltes hores, dies i anys assegudes. Per això, la postura a l’hora de seure té molt impacte a la salut a llarg termini, especialment al sòl pelvià. En aquest sentit, la fisioterapeuta i osteòpata Mireia Grossmann ha exposat en una sessió teoricopràctica a La Torreta de Montmeló la clau per fer-ho bé.

Per saber si estem ben col·locats, hem de prendre consciència de la posició de l’estèrnum respecte de la pelvis. Sempre que el diafragma o l’estèrnum s’apropin al pubis, el sòl pelvià estarà patint. A partir d’això, podem imaginar totes les postures en què el sòl pelvià estarà patint.

Aquesta sessió ha complementat una primera que Grossman va fer temps enrere per explicar com funciona el sòl pelvià i consells sobre com estar dretes i caminar. Aquestes xerrades formen part dels nous cicles de xerrades i coneixement sobre el cos femení i la salut femenina que impulsa l’Ajuntament.