29 de març de 2026
Baix VallèsInformatiuMunicipisNotícies

L’atur augmenta al Vallès Oriental aquest juliol després de sis mesos de descens

 

Després de sis mesos consecutius registrant un descens de l’atur al Vallès Oriental, aquest mes de juliol s’ha trencat la dinàmica. A la comarca s’ha registrat un increment important, amb 259 persones més aturades que el mes passat. Un ascens, però, que no és una excepció, i és habitual cada any al juliol. Malgrat l’increment generalitzat, a la comarca es registren comportaments diferenciats.

Si ens fixem per municipis, Mollet és el municipi que més ha reduït l’atur aquest mes de juliol, amb 29 persones menys. Per contra, a Montornès i Martorelles ha incrementat el nombre de persones aturades, en 5 i 10 respectivament, i Montmeló està igual que el mes passat.

En xifres interanuals, respecte de l’any passat, Mollet lidera el descens de l’atur, on 187 persones han trobat feina. A Montornès ho han fet 61 persones i a Martorelles 2. Montmeló, en canvi, comparat amb el juliol de l’any passat, ha incrementat en 5 persones més aturades.

Malgrat l’increment de l’atur aquest mes, cal destacar que es manté un notable descens si ens fixem en termes interanuals, amb una reducció de 830 persones respecte del juliol de l’any passat. Actualment, la taxa d’atur al Vallès Oriental se situa en el 8,2%, i això suposa gairebé 17.600 persones aturades.