1 d'abril de 2026
InformatiuMartorellesMunicipisNotícies

Martorelles es converteix en punt de trobada per analitzar la discriminació a Catalunya

 

El Centre Polivalent La Vinya de Carrencà, a Martorelles, ha acollit la presentació de l’Enquesta de Discriminacions a Catalunya, elaborada per l’Oficina d’Igualtat de Tracte i No-discriminació i centrada enguany en la diversitat funcional.

L’acte ha comptat amb la presència de la Delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz; el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental i alcalde de Martorelles, Marc Candela; la consellera delegada d’Igualtat i Feminismes del Consell Comarcal, Mònica Utrilla; i la directora general per a la Promoció i Defensa dels Drets Humans, Noa Monràs González.

L’objectiu de la trobada ha estat generar propostes i reflexions per avançar cap a una societat més equitativa i lliure de discriminacions. Els resultats de l’enquesta, corresponent a l’any 2024, indiquen que les principals causes de discriminació a Catalunya són el racisme, la LGTB-fòbia i el capacitisme (relacionada amb la percepció que una persona té menys valor o capacitat que una altra). Precisament, el debat celebrat a Martorelles s’ha centrat en aquest darrer tipus de discriminació, amb l’objectiu de visibilitzar-la i promoure accions concretes per combatre-la.