15 de març de 2026
InformatiuMollet del VallèsMunicipisNotícies

Mollet compartirà els excedents d’energia solar dels equipaments públics amb els veïns

 

Mollet ha dut a terme una nova proposta per reaprofitar l’energia excedent que produeixen les instal·lacions fotovoltaiques ubicades a la ciutat. L’Ajuntament ha posat a disposició dels veïns i veïnes l’energia excedent dels 100 kB que produeixen les plaques solars de l’edifici de la Brigada, a més de l’excedent l’escola Cal Músic i l’escola Can Besora. Inicialment, es compartirà amb 60 llars de la ciutat, però amb el temps acabaran sent un total de 200.

Per poder optar a aquesta rebaixa, es publicaran unes bases reguladores i l’interessat només ha d’inscriure’s. En principi la resolució es farà mitjançant un sorteig, tot i que, si hi ha menys sol·licitants que places, l’assignació serà directe.

La proposta neix amb la voluntat de passar de les energies contaminants a les energies renovables. Amb aquesta mesura, des de l’Ajuntament volen donar consciència ciutadana per caminar cap a la transició energètica, amb exemples com l’energia solar.