13 de maig de 2026
MunicipisParets del Vallès

Es constitueix a Parets la Plataforma d’Afectats pel Talús

Els veïns afectats pel talús de la R3 al seu pas per Parets s’han constituït com a Plataforma. L’objectiu és reclamar a Adif i Renfe solucions davant els problemes generats per les esquerdes i esllavissades dels dos talussos al llarg del tram de via que passa pel municipi.

La primera acció de la Plataforma és demanar una reunió amb el Conseller de Territori de la Generalitat i amb representants del Ministeri de Foment. Els veïns critiquen que Renfe no ha fet el manteniment adient per tal d’evitar els problemes amb el talús. A més, creuen que la xarxa que s’ha instal.lat en un d’ells és insuficient.

Els veïns consideren que les millores es podrien fer aprofitant el projecte de desdoblament de la línia R3 el seu pas per Parets. Per això, demanen a Adif la construcció d’un talús més alt.

El mes de maig es va produir una esllavissada del talús en aquest patí que va provocar un esvoranc. Per la seva banda, Adif assegura que el motiu han estat les filtracions d’aigua d’una piscina.