La 19a MITMO ha aplegat milers de persones pels carrers i equipaments cèntrics de Mollet
Al llarg dels tres dies, s’han pogut veure estrenes oficials d’espectacles i fins a 12 tècniques titellaires diferents. La Plaça Europa ha acollit, en diversos passis, Nil, de la companyia La Minusmal. Aquesta estrena ha estat la inauguració de la 19a edició de la MITMO. Amb el Nil i aquest teatre efímer i ambulant, la companyia granadina ha acostat a la ciutat una metàfora de l’enfrontament amb un mateix jugant amb un viatge poètic i musical.
A l’interior de La Marineta s’ha pogut veure una proposta arribada des de Torres Vedras a Portugal. A Formoscópio dos actors juguen amb figures geomètriques que es transformen i creen nous espais i personatges en un món en constant canvi.
Com cada MITMO, les titelles han sortit dels teatres i prenen els carrers i les places i dialoguen amb el públic. Aquest és el cas de ‘Llepafils’ de la companyia Teatre al detall de Calella que han presentat a Mollet, al Lluïset. Els seus dos cuiners particulars, han tingut la difícil tasca de preparar-li tots els àpats i aconseguir que el menut obri la boca per menjar més enllà de patates fregides.
Un altre dels llocs que també es transforma durant la mostra de titelles és la Plaça Catalunya. Aquí s’ha pogut veure ‘Un cuento del Viento’ de la companyia txeca Teatro de Pavel Smid. Amb la posada en escena i el professor Pablo Tic Tiempones es parla sobre el temps, amb dos germans: Rapidito i Lentito que exploren amb el públic si és millor tenir pressa i anar ràpid o fer-ho tot a poc a poc.
A la Sala Fiveller enguany s’ha pogut veure una altra estrena a Catalunya, ‘Mi amigo el dragón’ de la companyia de Saragossa Títeres sin cabeza. El seu protagonista, l’Àlex, descobreix un drac vermell al seu soterrani i a poc a poc ha d’aprendre a ser el seu millor amic. Ha estat una aventura plena d’humor i tendresa, per descobrir què significa cuidar i compartir la vida amb una criatura extraordinària.
La companyia el Deliri de Sant Sadurní d’Anoia ha portat fins a Mollet el seu nou espectacle per a públic infantil: ‘En Tomeu, el ratolí que anava a peu’. La Marineta ha estat l’escenari d’aquesta història narrada amb la tècnica del Bunraku.
El diumenge al migdia, s’ha fet una proposta de titelles de gran format que han sacsejat els carrers del centre de la ciutat amb el seu ritme i els seus colors vibrants. La Família Tambedou de Roseland Musical han portat un espectacle itinerant que celebra la diversitat cultural amb titelles inspirades en els gegants mediterranis. L’actuació promou l’intercanvi intercultural, el respecte i la convivència. Els artistes i públic han pogut compartir música,tradicions i alegria al carrer.
Just després d’aquest esclat d’energia, les famílies s’han pogut relaxar veient aquest espectacle al bell mig de la plaça Prat de la Riba. L‘Elmer, l’elefant multicolor’. Es tracta d’un clàssic infantil en què es destaca la importància de ser un mateix.
Ala tarda, i al mateix escenari, “Kissu”, un cadell de llop del Centre de Titelles de Lleida, s’ha endinsat en una aventura que el porta a allunyar-se del seu cau i de la seva mare, fins a perdre’s i anar a parar al món dels homes, per posar el punt final a un cap de setmana carregat d’art.
L’èxit de la MITMO va més enllà dels espectacles. El Parc de les Pruneres ha acollit dues instal·lacions que han estat obertes al llarg dels tres dies. Una d’elles ha estat el Giravolta Titelles, una instal·lació de Galiot Teatre; i, l’altra, Fisgón, a càrrec de La Caristmática Producciones.
Aquest èxit també s’ha vist en els diferents escenaris del centre de Mollet. Tant la plaça Prat de la Riba com plaça Catalunya i la resta d’espais interiors han presentat una gran resposta per part del públic.
La 19a edició de la MITMO ha cridat també l’atenció d’entitats com Mollet Dibuixa, que per tercer any ha sortit al carrer per captar moments únics d’aquesta edició. Un any més, la 19a MITMO ha portat a Mollet estrenes, entreteniment i molts somriures.

