13 de maig de 2026
ActualitatBaix VallèsCRAWLLMunicipis

La comunitat educativa del Baix Vallès se suma a la vaga de docents

 

Després de les mobilitzacions dels darrers mesos, el ‘no-acord’ amb el departament d’Educació ha provocat que els docents tornin a sortir al carrer. Els docents de diferents centres educatius de Mollet s’han trobat a l’estació de Mollet-Sant Fost per enfilar plegats cap a la manifestació d’aquest migdia a Barcelona, la primera unitària de tot un seguit de vagues que hi haurà fins al juny per les millores educatives. Al Baix Vallès hi haurà noves vagues els dies 19 i 28 de maig; a més de les globals de Catalunya els dies 27 de maig i 5 de juny.

El personal educatiu demana més recursos a les aules, més personal especialitzat i unes condicions laborals dignes que donin solució al fet que tenen el salari congelat des de 2010. Una de les problemàtiques que observen els docents és que l’alumnat cada cop requereix més necessitats i no s’estableixen unes bases concretes en matèria d’inclusió.

A més de la vaga, una altra de les mesures que s’estan plantejant des de les escoles és deixar de fer sortides fora del centre educatiu, afectant tant les excursions puntuals com les colònies. La mesura ha estat plantejada arran de la passivitat de l’administració a l’hora de proporcionar solucions. Tanmateix, si la situació continua així no descarten convocar una vaga a l’inici del curs lectiu 2026-2027, que afectaria l’adaptació dels alumnes de i3.