Alstom construeix els nous trens de Rodalies
Alstom té més de 150 anys d’història i és una de les empreses de referència en l’àmbit ferroviari. Amb presència a tot el món, compta amb més de 3.000 treballadors a Espanya i Portugal. D’aquests, 1.000 estan a Catalunya. La planta de Santa Perpètua és el centre de referència, i actualment compta amb 900 treballadors. Les instal·lacions estan situades a una parcel·la de 360.000 metres quadrats propietat de la multinacional. D’aquests, 65.000 metres quadrats estan construïts. És la primera empresa 4.0 d’Espanya, i és una fàbrica integradora. Fan des de la fase de disseny fins a la fabricació dels trens. Tenen capacitat per construir tramvies i metros, trens de rodalies, regionals i d’alta velocitat.
En uns mesos la planta d’Alstom tindrà totes les línies de producció ocupades amb el projecte més important de la seva història. La planta vallesana és l’encarregada de dissenyar i produir els 152 nous trens d’alta capacitat de Renfe. Aquests trens es caracteritzaran per tenir un 20% més de capacitat que els actuals, el que vol dir que podran viatjar més de 900 persones. Cadascun dels trens estaran formats per 6 cotxes, de planta única i doble, i estan totalment adaptats a les noves necessitats tecnològiques i d’accessibilitat.
Aquest projecte assegura feina a Alstom durant 5 anys. Per executar-lo faran 500 noves contractacions, i a més, generaran 1.000 llocs de feina indirectes. També aposten per la col·laboració amb escoles de formació professional i universitats per cobrir els perfils professionals específics que necessiten per fer els trens, com per exemple, soldadors.
La multinacional francesa aposta fermament pel creixement de la planta de Santa Perpètua. Així ho demostren els 150 milions d’euros que invertiran a la planta vallesana per millorar les instal·lacions i augmentar la seva capacitat per assumir tot el volum de feina dels nous projectes.
Actualment a la planta baixvallesana estan treballant en 8 projectes per diferents països d’arreu del món: des dels tramvies de Frankfurt, Colònia i Casablanca i els trens de Singapur. A banda de les exportacions, també destaquen projectes a Catalunya, com els nous vagons que renovaran la flota de la Línia 1 i la Línia 3 del metro de Barcelona. Abans d’entrar en servei, tots els trens i metros es proven en aquesta via dinàmica. Aquí comproven que tot funciona correctament i els permet entregar els trens amb un rodatge fet. En el cas d’aquest tren en concret, el de Singapur, l’entregaran amb 1.000 kilòmetres de rodatge.
Programa:
Altres reportatges: